Seria LaboLAB – Modułowe pracownie dla całej klasy

Produkty z serii „LaboLAB” to kompleksowe zestawy, w którym nauczyciel znajdzie wszystko, czego potrzebuje do zaplanowania i zrealizowania lekcji opartej o praktyczną pracę z nawet 30-osobową klasą. Zestawy wpisują się w Katalog Wyposażenia MEN w kategorii pomoce projektowe stanowiące zestawy konstrukcyjne z różnych dziedzin z akcesoriami.

ŻYCIE W EKOSYSTEMACH

Biologia – 17 lekcji

Ziemia to wyjątkowe miejsce, jest bowiem jedyną znaną nam planetą, na której może rozwijać się życie. 

W ramach modułu Życie w ekosystemach uczniowie dowiadują się, w jaki sposób jesteśmy zależni od innych organizmów w ekosystemie, ze względu na nasze zapotrzebowanie na żywność, schronienie i niezbędny do oddychania tlen.

W pięciu seriach, zaproponowanych w module, działań badawczych uczniowie zapoznają się z cyklem życia, dziedziczonymi i nabytymi cechami, adaptacjami i informacjami zawartymi w skamielinach.

Moduł zawiera około 100 interaktywnych ekranów, które umożliwiają pracę grupową metodą projektową przy tablicy interaktywnej lub samodzielną przy komputerze, tablecie lub na smartfonie.

  1. Życie w ekosystemach (5 jednostek lekcyjnych)
  2. Dziedziczenie i zmienność cech (2 jednostki lekcyjne)
  3. Adaptacje (5 jednostek lekcyjnych)
  4. Wpływy środowiskowe (3 jednostki lekcyjne)
  5. Ekosystemy, ludzie i różnorodność biologiczna (2 jednostki lekcyjne)
  • przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej

  • scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi

  • drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie

  • dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa)

  • przezroczysty, wytrzymały pojemnik z siatki do przechowywania motyli i innych owadów

  • siatka do chwytania owadów 

  • zestaw 10 pojemników do obserwacji owadów z lupą

  • opakowanie nasion ośmiu rodzajów roślin szybkorosnących

  • zestaw do obserwacji rozwoju podziemnej części rośliny

  • ziemia doniczkowa (poj. 2 l)

  • nawóz Osmocote, granulki (poj. 30 ml)

  • cylinder miarowy (menzurka) z naniesioną skalą (poj. 10 ml)

  • pipety skalowane (poj. 3 ml)

  • czerwony barwnik spożywczy w płynie (poj. 30 ml)

  • knot/sznurek bawełniany (dł. 10 cm)

  • plastikowe kleszczyki (dł. 12 cm)

  • drewniane spinacze (klamerki)

  • przezroczyste kolorowe żetony

  • siatka / czerpak akwariowy (śr. 7,5 cm)

  • zestaw kart ze zwierzętami stadnymi

  • duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm)

  • plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza”

  • miarka/kubek (poj. 60 ml)

  • plastikowy kubek z pokrywką (poj. 30 ml

  • pojemniki / kubki plastikowe (poj. 460 ml)

  • pojemniki / kubki plastikowe (poj. 230 ml)

  • plastikowy pojemnik (poj. 3,7 l)

  • makaron „kolanka” (waga 0,7 kg)

  • fotografia nektarnika malachitowego

  • zestaw kart przedstawiających zmienność cech

STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT

Biologia – 21 lekcji

Ten moduł poszerza wiedzę uczniów na temat budowy roślin i zwierząt oraz tego, jaki ma ona wpływ na przetrwanie organizmów. 

Podczas pracy z modułem Struktury roślin i zwierząt uczniowie rewidują swoją dotychczasową wiedzę na temat organizmów oraz poznają budowę i zachowania roślin i zwierząt. Przeprowadzają doświadczenia, wyciągają wnioski na temat potrzeb, jakie muszą być spełnione, aby organizmy mogły rozmnażać się, rosnąć i przetrwać w swoim środowisku. Dzięki realizacji kolejnych, zawartych w module, działań badawczych uczniowie poznają budowę konkretnych roślin i zwierząt. 

Moduł zawiera około 100 interaktywnych ekranów, które umożliwiają pracę grupową metodą projektową przy tablicy interaktywnej lub samodzielną przy komputerze, tablecie lub na smartfonie.

  1. Budowa zapewniające przetrwanie (2 jednostki lekcyjne)
  2. Budowa zwierząt (4 jednostki lekcyjne)
  3. Budowa roślin (4 jednostki lekcyjne)
  4. Zmysły i ich rola (4 jednostki lekcyjne)
  5. Analiza oka (3 jednostki lekcyjne)
  6. Budowa i funkcje oka (4 jednostki lekcyjne)
  • przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej
  • scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
  • drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie
  • dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa)
  • mikroskop elektroniczny USB 25X200 z oprogramowaniem
  • zestaw preparatów biologicznych 1 szt. w pudełku
  • preparat: oko krowy
  • preparat: mózg owcy
  • preparat: kałamarnica (o dł. 30 cm)
  • olejek goździkowy (poj. 7 ml)
  • olejek miętowy (poj. 7 ml)
  • nożyczki sekcyjne (niklowane)
  • skalpel ze stali nierdzewnej (jednorazowy, niesterylny)
  • plansza sekcyjna (budowa oka krowy)
  • plansza sekcyjna (budowa kałamarnicy)
  • okulary ochronne (duże)
  • okulary ochronne, wentylowane
  • grube rękawiczki nitrylowe, jednorazowe, niesterylne, bezpudrowe do celów laboratoryjnych
  • diagnostyczna latarka lekarska
  • latarka LED (z bateriami)
  • niebieski barwnik spożywczy (poj. 30 ml)
  • kleszczyki plastikowe (dł. 13 cm)
  • lupy
  • szklana, płaska , przeźroczysta podkładka
  • nasiona czerwonej fasoli
  • nasiona rzodkiewki
  • zestaw fotografii struktur roślinnych i zwierzęcych
  • 4-kolorowy zestaw masy Playfoam
  • ręczniki papierowe (rolka)
  • torebki papierowe
  • waciki bawełniane (kulki)
  • papier ścierny (arkusz 5×5 cm)
  • tacki ze styropianu (17×23 cm)
  • woreczki foliowe „strunowe” (30×38 cm)
  • woreczki foliowe „strunowe” (5x 7,5 cm)
  • woreczki foliowe „strunowe” (10x 15 cm)
  • kubki plastikowe z pokrywkami (poj. 60 ml)
  • przeźroczyste kubki plastikowe (poj. 750 ml)
  • pojemnik z plastiku (poj. 3,7 l)
  • drewniane spinacze (klamerki)
  • plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Komórki i tkanki”
  • plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza”
  • duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm)

MATERIA I ENERGIA W EKOSYSTEMACH

Biologia – 21 lekcji

Moduł skupia się na analizie procesu obiegu materii i przepływu energii w ekosystemach. 

W ramach pracy z modułem Materia i energia w ekosystemach uczniowie poznają różnorodność form życia w ekosystemach oraz unikalność sposobów podtrzymania tych form życia. Dowiadują się, że w ekosystemie istnieją siedliska tworzone przez czynniki biotyczne i abiotyczne. 

Uczniowie dyskutują, jak czynniki biotyczne zależą od czynników abiotycznych, takich jak Słońce, woda i powietrze oraz od innych czynników biotycznych, w tym roślin i zwierząt, umożliwiając im wzrost, reprodukcję i przetrwanie.

Moduł zawiera około 100 interaktywnych ekranów, które umożliwiają pracę grupową metodą projektową przy tablicy interaktywnej lub samodzielną przy komputerze, tablecie lub na smartfonie.

  1. Czynniki biotyczne i abiotyczne (4 jednostki lekcyjne)
  2. Współzależność czynników biotycznych (2 jednostki lekcyjne)
  3. Przepływ energii w ekosystemie (4 jednostki lekcyjne)
  4. Współzależności na Ziemi (4 jednostki lekcyjne)
  5. Wpływ człowieka na ekosystemy (3 jednostki lekcyjne)
  6. Ochrona ekosystemów (4 jednostki lekcyjne)
  • przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej
  • scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
  • drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie
  • dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa)
  • duże wypluwki sowy zawierające m.in. niestrawione resztki pokarmu (pazury, dzioby)
  • kleszczyki plastikowe (dł. 13 cm)
  • rękawiczki jednorazowe, polietylenowe
  • lupy
  • plastikowe butelki ze spryskiwaczem do zraszania
  • nasiona rzodkiewki
  • gleba doniczkowa (poj. 17 l)
  • nawóz w płynie (poj. 250 ml)
  • czerwona glina (waga 3,5 kg) w plastikowym wiaderku
  • piasek akwariowy (waga 2,2 kg)
  • żwir akwariowy (waga 2,3 kg)
  • gleba do hodowli dżdżownic
  • sól (waga 700 g)
  • duże, metalowe spinacze do dokumentów, (dł. 2,5 cm)
  • kartki (7,5×12 cm)
  • bawełniany knot, sznurek (dł. 10 cm)
  • cienki, mocny sznurek (dł. 60 m)
  • woreczki foliowe „strunowe” (30×38 cm)
  • pojemnik plastikowy (poj. 500 ml)
  • zamykany plastikowy pojemnik z otworem na dnie (poj. 230 ml)
  • kubek plastikowy (poj. 300 ml )
  • plastikowy pojemnik ( poj. 3,5 l)
  • plansza „Sieci i łańcuchy pokarmowe” 70×100 cm
  • plansza „Ptaki drapieżne/ Sowy” 70×100 cm
  • plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza”
  • duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm)

STRUKTURA I WŁAŚCIWOŚCI MATERII

Chemia – 21 lekcji

Korzystając z tego modułu, uczniowie poznają zagadnienia związane z fizycznymi i chemicznymi właściwościami materii.

Uczniowie analizują poszczególne właściwości materii, w tym zmiany stanu skupienia, zmiany fizyczne i chemiczne oraz zachowanie materii.

W module Struktura i właściwości materii zaproponowano sześć serii praktycznych, opartych na dociekaniach działań badawczych, których celem jest zaznajomienie uczniów z pojęciami i zjawiskami związanymi z materią. Dzięki ich realizacji uczniowie poznają stany skupienia materii oraz pojęcie właściwości fizycznych i chemicznych, w tym: objętość, masę, temperaturę krzepnięcia, temperaturę topnienia, temperaturę wrzenia i zdolność do tworzenia mieszanin i roztworów.

Moduł zawiera około 100 interaktywnych ekranów, które umożliwiają pracę grupową metodą projektową przy tablicy interaktywnej lub samodzielną przy komputerze, tablecie lub na smartfonie.

  1. Materia wokół nas (3 jednostki lekcyjne)
  2. Energia i stany skupienia materii (4 jednostki lekcyjne)
  3. Fizyczne właściwości materii (2 jednostki lekcyjne)
  4. Sporządzanie mieszanin i roztworów (4 jednostki lekcyjne)
  5. Zmiany fizyczne i chemiczne (2 jednostki lekcyjne)
  6. Rozdzielanie materii (6 jednostek lekcyjnych)
  • przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej
  • scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
  • drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie
  • dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa)
  • cylinder miarowy (menzurka) odporny na chemikalia, kwasy, zasady, rozpuszczalniki; sterylizacja do 121 C (poj. 1000 ml)
  • szklana zlewka laboratoryjna Pyrex, odporna na chemikalia (poj. 100 ml)
  • kolorowe balony (dł. 22 cm)
  • pipeta, niesterylna (poj. 3 ml)
  • przeźroczysty lejek
    jodyna antyseptyczna 2% (poj. 30 ml)
  • rękawiczki gumowe jednorazowe
  • precyzyjna waga szkolna z odważnikami, wykonana z wytrzymałego tworzywa sztucznego, posiadająca 10 odważników z mosiądzu; <wbr>zakres do 2 kg, dokładność 0,5 g
  • termometr zanurzeniowy, metalowy
  • laboratoryjne opiłki żelaza (waga 500 g)
  • lupa
  • różdżka magnetyczna
  • podkładki metalowe, okrągłe (śr. 8mm)
  • kulki szklane
  • gleba (poj. 1 l)
  • wosk naturalnie biały (bloczki)
  • zielona modelina (waga 100 g)
  • piasek akwariowy (waga 0,5 kg)
  • żwir akwariowy (waga 2 kg)
  • przeźroczysty słoik z zakrętką (tworzywo sztuczne, poj. 900 ml)
  • siatka (60×76 cm)
  • siatka (23×23 cm)
  • miarka/ łyżka miarowa
  • cienki, mocny sznurek (dł. 60 m)
  • pojemnik z plastiku (poj. 5,5 l)
  • taśma maskująca (szer. 20 mm)
  • taca z tworzywa sztucznego (25x35cm)
  • miarka/kubek (poj. 60 ml)
  • pojemniczek z pokrywką (poj. 35 ml)
  • kubki z plastiku (poj. 300 ml)
  • woreczki foliowe „strunowe” (15×15 cm)
  • plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza”
  • duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm)

ENERGIA. TO DZIAŁA!

Fizyka – 23 lekcje

Energia to złożone i nieco abstrakcyjne pojęcie, z którego zrozumieniem uczniowie mogą mieć trudności.

Dzięki temu modułowi uczniowie poznają różne rodzaje energii oraz dowiadują się, jak się ona zmienia. Analizują energię, jaką wytwarzają ich ciała, energię potencjalną i kinetyczną, ruch fal oraz alternatywne formy energii. W oparciu o doświadczenia z cudowaniem obwodów elektrycznych, uczniowie poznają koncepcję transportu i przemian energii.

Dzięki zajęciom z pomocami uczniowie potrafią zaprojektować własny eksperyment, odpowiadający na konkretne pytanie na temat energii.

Moduł zawiera około 100 interaktywnych ekranów, które umożliwiają pracę grupową metodą projektową przy tablicy interaktywnej lub samodzielną przy komputerze, tablecie lub na smartfonie.

  1. Źródła energii są wszędzie (2 jednostki lekcyjne)
  2. Energia potencjalna i energia kinetyczna (3 jednostki lekcyjne)
  3. Przekazywanie i przemiany energii (6 jednostek lekcyjnych)
  4. Fale przenoszą energię (4 jednostki lekcyjne)
  5. Energia odnawialna (3 jednostki lekcyjne)
  6. Eksperymentuję z energią (5 jednostek lekcyjnych)
  • przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej
  • scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
  • drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie
  • dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa)
  • elektroskop
  • zestaw przewodników i izolatorów
  • miernik uniwersalny
  • pałeczki do elektryzowania
  • piłeczki pingpongowe
  • baterie alkaliczne R20
  • uchwyt na baterie R20
  • brzęczyk elektryczny
  • silniczek elektryczny
  • mini żarówka 2V 0,06A
  • oprawka mini żarówki
  • przewód na rolce (dł. 30m)
  • cążki do cięcia przewodów i zdejmowania izolacji
  • termometr zanurzeniowy z podwójną skalą, stopniami Celsjusza i Fahrenheita ( zakres: od -10 do 110 stopni C)
  • ogniwo słoneczne (10×7 cm)
  • pręty drewniane (0,6×30 cm)
  • niebieskie, nieprzeźroczyste kulki
  • karton konstrukcyjny (23×30 cm), kolor biały
  • humus ogrodowy (poj. 1,6 l)
  • pipety skalowane (poj. 3 ml)
  • linijka (dł. 30 cm)
  • cienki, mocny sznurek (dł. 60 m)
  • słomki do napojów, czerwone/białe (dł. 20 cm)
  • słomki do napojów, przezroczyste (dł. 20 cm)
  • pojemnik plastikowy (poj. 5,5 l)
  • rolki taśmy klejącej
  • łyżeczki plastikowe
  • pokrywka plastik (poj. 0,4 l)
  • kubek plastikowy (poj. 250 ml)
  • kubek styropianowy (poj. 230 ml)
  • kubek plastikowy (poj. 30 ml)
  • plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza”
  • duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm)

SIŁY I ODDZIAŁYWANIA

Fizyka – 17 lekcji

W module badawczym Siły i oddziaływania jest przekazywana idea, że wszystkie otaczające nas obiekty podlegają działaniu sił. 

To moduł, który pozwala uczniom przeprowadzić szereg doświadczeń, w wyniku których zrozumieją zagadnienia sił fizycznych i oddziaływania.
Istotny nacisk został położony na badanie tarcia, masy oraz magnetyzmu.

Moduł zawiera około 100 interaktywnych ekranów, które umożliwiają pracę grupową metodą projektową przy tablicy interaktywnej lub samodzielną przy komputerze, tablecie lub na smartfonie.

  1. Równowaga (3 jednostki lekcyjne)
  2. Bezwładność (3 jednostki lekcyjne)
  3. Zmiany w ruchu (3 jednostki lekcyjne)
  4. Elektryczność i magnetyzm (5 jednostek lekcyjnych)
  5. Konstrukcje magnetyczne (3 jednostki lekcyjne)
  • przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej
  • scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
  • drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie
  • dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa)
  • waga elektroniczna, zakres 2kg / 0,1g
  • sprężyna „slinky” – krocząca
  • siłomierz (dynamometr) 250 g, którego konstrukcja pozwala na zważenie zawieszonego obiektu, oraz zmierzenie siły nacisku lub naciągu. Urządzenia kalibrowane w gramach i Newtonach
  • model samochodu (metal)
  • stoper, minutnik
    poziomica,
  • poziom/pion (dł. 15 cm)
  • punkty podparcia, drewniane
  • równoważnia
  • opiłki żelaza (waga 625g)
  • szalka Petriego z pokrywką
  • pary magnesów z oznaczonymi biegunami (1×5 cm)
  • magnes, pierścień (gr. 8 mm, śr. 36mm, śr. otworu 18 mm)
  • podkładki płaskie, ocynkowane, śr. 7/8″
  • podkładki płaskie, stalowe, małe
  • elementy konstrukcyjne K’NEX drążki (dł. 13 cm)
  • kule styropianowe (śr. 3,5cm)
  • kule styropianowe (śr. 7,5cm)
  • małe, drewniane szpulki
  • papier ścierny, drobnoziarnisty (arkusz 14×27 cm)
  • filc zielony (arkusz 20×30 cm)
  • folia bąbelkowa (arkusz)
  • taśma miernicza (dł. 150 cm)
  • odważniki plastikowe (11 krążków x10g)
  • cienki, mocny sznurek (dł. 60 m)
  • woreczki foliowe „strunowe” (roz. 30×45 cm)
  • plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza”
  • duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm)

POGODA I KLIMAT

Geografia – 21 lekcji

Elementy zawarte w tym module badawczym wprowadzają uczniów w poszczególne zagadnienia pogody i klimatu.

Uczniowie dowiadują się, jak powstają prognozy pogody, analizując dane czynniki, a także poznają naturalne zagrożenie pogodowe i ich konsekwencje.

Moduł badawczy służący do zgłębienia zagadnień dotyczących pogody i klimatu. Daje uczniom możliwość przeprowadzania doświadczeń i pracy z nowoczesnymi materiałami interaktywnymi.

Moduł zawiera około 100 interaktywnych ekranów, które umożliwiają pracę grupową metodą projektową przy tablicy interaktywnej lub samodzielną przy komputerze, tablecie lub na smartfonie.

  1. Pogoda i narzędzia do jej badania (3 jednostki lekcyjne)
  2. Analiza danych dotyczących pogody (3 jednostki lekcyjne)
  3. Związek między pogodą i klimatem (5 jednostek lekcyjnych)
  4. Niebezpieczna pogoda (3 jednostki lekcyjne)
  5. Sposoby ograniczania skutków zagrożeń naturalnych związanych z pogodą (7 jednostek lekcyjnych)
  • przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej
  • scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
  • drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie
  • dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa)
  • stacja pogodowa
  • deszczomierz
  • termometr
  • nadmuchiwana piłka/globus (śr. 40 cm)
  • rękaw, wskaźnik wiatru
  • plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza”
  • duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm)

ZMIENIAJĄCA SIĘ PLANETA ZIEMIA

Geografia – 22 lekcje

Moduł badawczy Zmieniająca się planeta Ziemia, to seria doświadczeń, które przedstawiają uczniom wszystkie procesy, które wpłynęły na obecny wygląd oraz cechy planety Ziemi.

Uczniowie mogą wykorzystać wiedzę teoretyczną, aby zaprojektować i stworzyć własne modele Ziemi, czy zbadać zależności między trzęsieniem ziemi, erupcjami wulkanów i położeniem płyt tektonicznych.

Przed uczniami stawiane są pytania badawcze, na które mogą odpowiedzieć korzystając z odpowiednich modeli zawartych w module, testując różne rozwiązania oraz analizując wyniki przeprowadzonych eksperymentów.

Moduł zawiera około 100 interaktywnych ekranów, które umożliwiają pracę grupową metodą projektową przy tablicy interaktywnej lub samodzielną przy komputerze, tablecie lub na smartfonie.

  1. Warstwy Ziemi i płyty tektoniczne (3 jednostki lekcyjne)
  2. Kształty i formacje skalne (6 jednostek lekcyjnych)
  3. Wietrzenie i erozja (2 jednostki lekcyjne)
  4. Odwzorowanie Ziemi na mapie (2 jednostki lekcyjne)
  5. Zmieniająca się Ziemia (3 jednostki lekcyjne)
  6. Życie na zmieniającej się Ziemi (6 jednostek lekcyjnych)
  • przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej
  • scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
  • drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie
  • dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa)
  • zestaw próbek 15 podstawowych rodzajów skał (magmowych, osadowych i metamorficznych), każde pudełko zawiera dodatkowo szkło powiększające
  • 9 próbek gleb występujących na Ziemi
  • nietoksyczny, profesjonalny gips przeznaczony do prac artystycznych (waga 1,8 kg)
    piasek drobnoziarnisty, biały (waga 1,3 kg)
  • wiaderko z czerwoną gliną (waga 3,6 kg)
  • pojemnik z nietoksyczną, zieloną ciastoliną (waga 1,3 kg)
  • nóż z tworzywa sztucznego
  • kulki przeźroczyste niebieskie
  • mała mata absorpcyjna
  • podkładka tekturowa
  • wytrzymała, plastikowa łyżka
  • gumowe korki
  • samoprzylepna taśma rzepowa (część haczykowa, dł. 20 cm)
  • samoprzylepna taśma rzepowa (część pętelkowa, dł. 20 cm)
  • wykałaczki
  • rolka folii aluminiowej
  • łyżki
  • woreczki foliowe „strunowe” (30×38 cm)
  • miska plastikowa
  • plastikowe kubki (poj. 260 ml)
  • plastikowe kubki z małym otworem (poj. 260 ml)
  • karbowany, plastikowy pojemnik (20x16x7 cm)
  • pojemnik plastikowy (poj. 5,5 l)
  • plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza”
  • duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm)

ZIEMIA I KOSMOS

Geografia – 19 lekcji

W tym module badawczym uczniowie poznają pojęcia związane ze Wszechświatem oraz rolę Ziemi w Układzie Słonecznym

Uczniowie, przy pomocy serii działań badawczych poznają oddziaływania i efekty zachodzące na Ziemi oraz we Wszechświecie. Przy wykorzystaniu modeli analizują ruch obrotowy i obiegowy Ziemi. Na zajęciach uczniowie aktywnie badają, dyskutują i rozwiązują problemy badawcze poprzez eksperymenty i doświadczenia.

Moduł zawiera około 100 interaktywnych ekranów, które umożliwiają pracę grupową metodą projektową przy tablicy interaktywnej lub samodzielną przy komputerze, tablecie lub na smartfonie.

  1. Miejsce Ziemi we Wszechświecie (4 jednostki lekcyjne)
  2. Gwiazdy (3 jednostki lekcyjne)
  3. Słońce, Ziemia i Księżyc (4 jednostki lekcyjne)
  4. Sfery Ziemi (4 jednostki lekcyjne)
  5. Ochrona środowiska (4 jednostki lekcyjne)
  • przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej
  • scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
  • drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie
  • dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa)
  • Teleskop Celestron PowerSeeker 40 AZ Table Top lub równoważny
  • kompas magnetyczny
  • fazy księżyca- zestaw kart
  • magnetyczny układ słoneczny
  • latarka LED z baterią
    nadmuchiwana
  • piłka/globus (śr. 40 cm)
  • elementy konstrukcyjne K’NEX
  • złączki
  • elementy konstrukcyjne K’NEX
  • drążki (dł. 13 cm)
  • elementy konstrukcyjne K’NEX
  • kółka (śr. 5 cm)
  • taśma miernicza (dł. 150 cm)
  • cylinder miarowy (menzurka) z tworzywa sztucznego z naniesioną skalą (poj. 100 ml)
  • strzykawki jednorazowe
  • kolorowa kreda (12 kolorów)
  • modelina niebieska (waga 100g)
  • modelina zielona (waga 100g)
  • modelina czerwona (waga 100g)
  • kubki plastikowe (poj. 37ml)
  • kubki plastikowe (poj. 200ml)
  • plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza”
  • duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm)

Kontakt

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy dotyczącej projektu Laboratoria Przyszłości? Nie wiesz, jakie programy wybrać dla swojej placówki? Chętnie pomożemy! Skontaktuj się ze specjalistami od nowoczesnej edukacji.